Malazgirt

Malazgirt Savaş Alanının Tespiti, Tarihi ve Arkeolojik Yüzey Araştırması Projesi

Dönem itibariyle 12 üniversitenden 38 akademisyenin yer aldığı projede, 3d modellemeler, İllüstrasyonlar, simülasyon çalışmaları, topoğrafik anomali tespitleri ve proje kimliği alanlarında çalışmalar yaptık

Teknik

Malazgirt Kalesi

Savaş Alanı ve Yüzey Araştırlmalrı çerçevesinde Malazgirt Kalesi surlarını yerinde inceleyerek 3d modellemesini gerçekleştirdik. Önceki yıllarda yapılmış olan planların sağlamasını yerinde gerçekleştirdik.

Yönetmenliğini Coşkun Aral'ın yaptığı "Zaferin İzinde Malazgirt" Belgeseline 3d modellemeler ve ufak bir söyleşi ile de katkıda bulunmaktan mutluluk duyduk.

Coğrafya ve Savaş Alanı

USGS, Harita Genel Müdürlüğü’nden aldığımız haritalar ve Muş Alparslan Üniversitesinden Öğretim Üyesi Sayın İskender DÖLEK hocamız ile birlikte lokal taramalar yapıp coğrafyayı ve savaşın geçtiğini düşündüğümüz yerleri daha yüksek detaylı haritalandırarak DEM haritaları elde ettik.

Çeşitli GIS süzgeçlerinden geçirdiğimiz veriler neticesinde yaklaşık 250km karelik alanda çeşitli anomaliler tespit ederek verileri proje başkanı Sayın Profesör Doktor Adnan ÇEVİK hocamıza ve diğer ilgili akademisyenlere teslim ettik.

Bu veriler doğrultusunda bazı noktalarda sondaj çalışmaları yapılmış ve çeşitli dönem eserlerinin yanında özellikle aranılan 11. yüzyıl savaş aletleri de bulunmuştur.

Akademik Araştırma

İzmir’in 8500 yıllık arkeolojik ve tarihsel geçmişine ait tüm arşiv taranmış, konusunda uzman akademisyenlerin danışmanlığında projeye özel yazılı ve görsel bir içerik oluşturulmuştur.

Literatür Araştırması

İzmir’in zengin taşınmaz kültür mirasının araştırılması sürecinde pek çok kitap, süreli yayın, gazete, fotoğraf, kartpostal, çizim, harita ve web arşivine erişilmiş, araştırılan alanlar ile ilgili bilgi ve görsel derlenmiştir.

Üç Boyutlu Modelleme

Sekiz farklı lokasyona ailt kültürel miras yapıları akademik kaynaklar yardımıyla CAD ortamında çizilmiş 3ds Max, Blender3d gibi modelleme yazılımları kullanılarak üç boyutlu hale getirilmiştir. Bu modellerin kaplamaları Substance Painter ve Substance Designer gibi programlar ile yapılmıştır.

Web Yayıncılığı

Proje kapsamında üretilen üç boyutlu içerik Unreal Engine ve Untiy3d gibi oyun motorları yardımıyla WebGL teknolojisi kullanılarak internet üzerinde yayınlanmak üzere optimize edilmiştir.